Test koleček MPC Big Black Magic 125mm

Konečně jsem se po odmlce v bruslení i psaní opět dostal k novým produktům, o kterých má velký smysl něco napsat. Nejen, že mi mamka jednou vzala a nevrátila můj rám CadoMotus COMP transformer pro 4x110 a 3x125, takže jsem neměl na čem testovat, ale také se mi konečně dostala do rukou a posléze i na brusle dlouho očekávaná kolečka Big Black Magic, tedy větší varianta nejlepších závodních koleček současnosti MPC Black Magic.

Oproti značce Matter, která na trh dodala již několik variant 125mm koleček, si firma MPC se svým tom produktem dala na čas a představila ho vlastně až více než po roce od uvedení koleček Matter One20five. Čekání se však vyplatilo a jsem velmi rád, že mohu kolečka srovnat - ještě dva roky zpátky, kdy jsem závodil za tým Powerslide, jsem měl možnost na Matter kolečkách jezdit a vyzkoušet různé typy 125mm koleček, ze kterých ale zatím stále vycházejí nejlépe právě zmiňována one20five s modrými středy. Prošla si však mnoha fázemi vývoje a mnoha edicemi od horších až po skvělé, mezi nimiž se však dost těžko rozlišovalo a ani prodejci povětšinou nevěděli, jakou variantu koleček nabízejí, protože to jednoduše nešlo poznat. Tvrdosti byly různé, ale zda kupuji dvouvrstvá nebo jednovrstvá kolečka, to už se poznat nedalo. 

Pocit však byl již rozdílný a proto jsem ne vždy byl spokojen. Kolečka z první edice jsem musel reklamovat, protože se odlepily od středů, nicméně na obranu značky musím říct, že jsem hned na dalších závodech dostal kolečka nová a ta už byla v pořádku. 

Byl a je pro mě však stále trochu nezvyk právě onen velký plný střed, který dělá kolečko dost nepoddajné a tuhé, což na jednu stranu pomáhá valivosti a jeho životnosti, na druhou stranu je pocit z jízdy kvůli tvrdému středu trochu více podobný jednovrstvým kolečkám, kdy necítím tak úplně dokonalou přilnavost s asfaltem. Jak ale říkám, když už se kolečka rozjedou, tak jedou parádně, čemuž pomáhá i jejich zúžený profil podobně jako u cyklistických kol a ráfků.

Oproti tomu firma MPC představila svá 125mm kolečka jako jednoznačného nástupce/sourozence úspěšných koleček Black Magic, takže využití najde nejen původní patentovaná technologie MTech pro výrobu dvouvrstvých koleček, ale také jejich "lamelový" střed, který se právě tak osvědčil na 110mm kolečkách, že naprosto ovládl kompletní trh. Tento střed a technologii využívá firma MPC pro výrobu svých originálních koleček Black Magic, stejně tak z ní vychází i pro výrobu koleček Boom Magic a Red Magic, která jsou vlastně odvozenými kopiemi právě kol Black Magic. I proto jsem byl tak zvědavý, jak se osvědčí ve větším vydání právě u těchto koleček. 

Po hovorech s dealerem těchto koleček pro Evropu Diederikem Holem z Holandska jsem se dozvěděl, že střed dostal nadstandardní vyztužení skelnými vlákny (původní černý střed obsahuje nejvyšší procento skelných vláken, oranžový, červený a zelený pak méně a jsou tudíž měkčí), protože chtěli podpořit valivost a pevnost koleček, což se jim i dle pocitů z jízdy i podařilo. 

Stejné úpravy se dočkal i samotný plášť kolečka z urethanu, u něhož již nestačily současné tvrdosti 85a a 87a, ale muselo se pro skvělou valivost přikročit k vyšší tvrdosti blížící se k 90a. Díky technologii MTech a měkké vňitrní vrstvě však kolečka i nadále skvěle drží a přilnou k povrchu, takže bruslař rozdíl ve tvrdosti vlastně nepozná, slouží pouze k lepšímu rozložení síly na tři kolečka místo předchozích čtyř kol. 

Kolečka Black Magic mají zachovanou standardní šířku koleček (24mm), aby byla vhodná i do budoucna pro dráhové závody (až to třeba jednou bude povoleno:-)), takže negativní pocit ze změny při přechodu na větší kolečka je opravdu minimální a nedělalo mi žádný problém jít odpoledne bruslit na stezku se 125kama a půl hodiny na to přezout na 110ky a jít na trénink na dráhu. Rychlejší to však jednoznačně je, je to jako sednout z trekového kola na silničku:-).

Naše kompletní nabídka koleček

 

Trvalo jim to sice delší čas, ale mám pocit, že firma MPC udělala dobře, že představila až hotový skvělý produkt, protože je na nich opravdu radost se projet. Teď už jen musím někdy vyzkoušet i 125mm MPC Storm Surge, která na mě již doma čekají. Ve velikosti 110mm jde stále již od jejich představení o naprosto nedostižná kolečka na mokro, tak jsem zvědavý, jak se bude jezdit na 3x125mm i v dešti na MPC Storm Surge, to ale zase až někdy příště, až se dostanu na trénink nebo závod v dešti:-).



Tyto webové stránky používají k analýze návštěvnosti společností Google soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.